środa, 29 lutego 2012

Ferrari F12 Berlinetta


W nowym Ferrari zmniejszono rozstaw osi a silnik, deska rozdzielcza oraz siedzenia zostały obniżone. Dodatkowo zmieniono układ tylnego zawieszenia oraz położenie skrzyni biegów, aby środek ciężkości umieścić jak najniżej. Samochód otrzymał karbonowo-ceramiczne hamulce, magnetyczne zawieszenie i nadwozie zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym (docisk do podłoża przy jeździe z prędkością 200 km/h wynosi 123 kg) . W konstrukcji pojazdu użyto 12 rodzajów stopów aluminium (niektóre z nich zostały po raz pierwszy zastosowane w konstrukcji samochodu). W rezultacie sztywność nadwozia wzrosła o 20% a masa auta w stosunku do poprzedniego coupe napędzanego silnikiem V12 spadła o 70 kg do poziomu 1525 kg.

Pod maską, zamontowano kręcący się do 8700 obr./min., wolnossący motor V12 o pojemności 6,3 litra rozwijający 740 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 690 Nm (80% momentu obrotowego dostępne jest już od 2500 obr./min.). Silnik połączono z dwusprzęgłową przekładnią F1. F12 Berlinetta rozpędza się do 100 km/h w 3,1 sekundy, do 200 km/h w 8,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ponad 340 km/h. Średnio auto ma palić 15 litrów na 100 kilometrów.

Najnowsze Ferrari F12 Berlinetta oficjalnie zadebiutuje podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz